Handelsbetingelser

BESTILLING
Du kan bestille enten gennem webshoppen eller ved at sende ordren til info@marokk.dk.
Når du afgiver din ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende en ordrebekræftelse/ faktura til din e-mail.
Når du har modtaget ordrebekræftelsen, er fliserne reserveret, og afsendes i løbet af 2-4 hverdage efter modtaget betaling, hvis ordren er en lagervare. Der sendes automatisk en e-mail med et tracking-link, når fliserne er blevet afhentet fra vores lager og er på vej til at blive leveret.

BETALING
Vi modtager følgende betalingsmidler: MasterCard, Visa, Dankort, MobilePay og bankoverførsel.
Ved køb gennem webshop trækkes beløbet for varerne først på din konto, når varerne pakkes.
Ved fabriksordrer indbetales 50% af beløbet som ordrebekræftelse, og derefter igangsættes ordren.

LEVERING
Ved køb gennem webshop tilbyder vi levering til adresser i hele EU. Levering til alle andre lande kan ske ved bestilling på mail til info@marokk.dk.
Det er muligt at afhente, bestilte og betalte ordrer på vores lager på Stamholmen 70B, 2650 Hvidovre.
Ordrer fra lager afsendes i løbet af 1-4 hverdage efter betaling er modtaget. Ved specialordrer fremgår leveringstiden af fakturaen/ordrebekræftelsen. Den oplyste leveringstid for fabriksordrer er kunvejledende.
MAROKK kan ikke holdes ansvarlig for indirekte tab som følge af en forsinket eller manglende leverance.

MODTAGELSE
Ved modtagelse af fliserne bør fliserne gennemgås, og evt. reklamationer for synlige fejl skal altid ske inden installation.

FORTRYDELSESRET
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os som privat forbruger i Danmark. Fortrydelsesretten gælder ikke for virksomheder. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag:
– Varen er leveret
– At du får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som er delleveret.
Fortrydelsesretten gælder kun hele ordren – dele af ordren kan ikke fortrydes.
Specialordrer fra fabrik er ikke omfattet af fortrydelsesretten.
Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du inden fortrydelsesfristen udløber give os besked.
Returnering af varen og betaling af returomkostninger. 
Hvis du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb og du har modtaget vores svar, skal du sende eller aflevere varen til MAROKK ApS, Stamholmen 70B, 2650 Hvidovre, Tlf. 32528081 – åbent ml. kl. 9-15.30 man.-fre. Den returnerede ordre skal have påsat en seddel, tydeligt mærket med navn og fakturanummer. 
Returneringen af ordren skal ske straks og uden unødig forsinkelse. Du skal selv betale omkostningerne i forbindelse med din returnering. 
Vær opmærksom på, at fliserne bliver leveret på paller, og man derfor ikke kan benytte almindelig pakkeshop ved en returnering. Fliserne skal sendes tilbage på paller forsvarligt pakket med PostNord eller andet fragtfirma.

TILBAGEBETALING AF KØBESUMMEN VED FORTRYDELSE
Efter lovgivningen i databeskyttelsesforordningen og databeskyttelsesloven har du en række rettigheder.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os.
Ret til at se oplysninger (indsigtsret), artikel 15
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.
Ret til berigtigelse, artikel 16
Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
Ret til sletning, artikel 17
I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.
Ret til begrænsning af behandling, artikel 18
Du har visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
Ret til indsigelse, artikel 21
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger.
Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet), artikel 20
Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.

EMBALLAGE OG VARENS STAND VED TILBAGELEVERING
Når du returnerer en vare til os, skal du tilbagelevere den i original emballage. Du har ret til at åbne emballagen for at kontrollere eller afprøve varen, men hvis emballagen mangler eller er ødelagt, er der tale om en værdiforringelse, som kan medføre, at vi fradrager et beløb i købssummen svarende til værdiforringelsen, inden købesummen tilbagebetales.
 
Ved returnering af vores fliser, skal fliserne være pakket i kasserne på samme måde, som de var ved levering, f.eks. ligger fliserne typisk front mod front og ryg mod ryg i kassen.
 
Det er dit eget ansvar at sikre, at varen er forsvarligt indpakket, når du sender den retur. Du bærer selv risikoen for varen, indtil vi har modtaget den.

REKLAMATION
Vi vil altid bestræbe os på at levere fliser og tilbehør i høj kvalitet og god stand.Der kan dog ske uheld og fejl, så se altid de leverede fliser og tilbehør igennem straks efter modtagelse.
 
Som kunde har du ifølge købeloven en 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. Ved en synlig fejl på fliser, skal der dog reklameres inden installation.
 
Som køber skal du straks ved modtagelsen af fliserne, og altid inden fliserne tages i brug, gennemgå fliserne for at sikre, at de er uden mangler.
 
MAROKK har ikke ansvaret hvis fliserne er blevet forkert installeret, og/eller de ikke er anvendt i fuld overensstemmelse med vores vejledninger.

HVORDAN REKLAMERER JEG
Hvis du ønsker at reklamere over en mangel, skal du inden for rimelig tid sende en mail til vores kundeservice: info@marokk.dk. Send billeder af produktet sammen med en beskrivelse af fejlen.